Ny oppfinnelse

Jeg er en av de mange som bruker litt tid på ved, jeg kapper trær, kløyver ved med øks, og synes det er veldig god mosjon, samtididg som det er nyttig.
Av og til gir jeg bort litt ved, og da er det nødvendig å fylle opp i disse nettingsekkene hvor veden henger seg opp i denne nettingen av plaststoff. Du er nødt til å ha fire hender bare til å holde åpningen på sekken – og det har jeg ikke. Ikke om kona mi er med har vi nok hender.
Nå finnes det stativer å henge sekken i, men stativet koster 1000 kr og tar uhorvelig med plass når det ikke er i bruk. (Kan ikke slås sammen). Jeg satt i en meditasjon og tenkte at det må gå an å finne på noe bedre. Og det gikk.

Sekken i stativetbilde 3
Her er bilder av min løsning: En ramme med en stang som stikkes inn i en holder, og med en tapp i hvert hjørne på rammen, slik at sekken kan hektes inn på. Når denne ramme ikke er i bruk kan den tas ut av holderen og henges på veggen – da tar den nesten ikke plass. Jeg fikk en lokal smed til å lage etter mine tegninger, og den kostet mindre en den du får på Maxbo, og som tar mye mer plass.

6 thoughts on “Ny oppfinnelse

  1. Ved er på moten. Lars Mytting som har skrevet suksess-boken «Hel ved» var gjest hos Anne Lindmo på NRK1 i kveld.

Legg igjen en kommentar

