Nye produkter skaper nye behov

Ett av de nye produktene som er kommet hit til landet etter å ha vært i salg i USA i noen år er såkalte energidrikker, som Red Bull, som med sitt høye koffein-innhold hjelper partyløver og karrierejegere med å holde det gående. 

New York Times kan nå fortelle at disse virker så godt at de har skapt et nytt behov som er i ferd med å fylles. Det nyeste nå er avslappingsdrikker med navn som Snoozeberry, iChill og søvndyssende drikker med navn som Unwind, Dream Water, Koma Unwind Chillaxation og Drank, som alle tar sikte på å ta bort virkningen av de koffeinfylte energidrikkene.
I stedet for slagord som “All the sugar and twice the caffeine», markedsføres de med slagord som: “Tired of being wired?” og “Slow your roll”.

New York Times har snakket med dr. Wahida Karmally ved Columbia University Medical Center om dette. Hun ar noe skeptisk til enkelte av disse drikkene, blant annet innholdet av melatonin. Dr. Karmally foreslår noen alternativer: ta et varmt bad før sengetid, lytte til avslappende musikk, gjøre yoga, drikke varm melk. Her vil jeg føye til: meditere.

One thought on “Nye produkter skaper nye behov

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s