Stordalen-Victoria 6-2

La dem nå holde på med dette VM i fotball, der danskene – som eneste nordiske deltaker – snart er slått ut like vel. Den egentlige kampen foregår mellom Sverige og Norge. Ikke med fotball, men med bryllup. VG er arenaen.

Svenskene har en kronprinsesse de skal gifte bort. Svære greier, som kunne tatt all oppmerksomhet. Norge har heldigvis en glad gutt som heter Petter Stordalen. Han er sønn av tidligere norgesmester i bryting, Knut Anker Stordalen. Har en datter fra tidligere ekteskap og skal gifte seg igjen. I Marokko med 237 gjester i palasset Le Palais Namaskar. Bruden er heldig – hun har raust med nære venner:

Denne festen har vi gledet oss til så lenge, vi har 250 av våre beste venner her nede i Marrakesh og vi kommer til å feste til vi nesten er i knestående.

Ettersom hun har doktorgrad i benskjørhet  og iflg VG er ekspert på sex, vet hun sikkert hva knestående er.

VG går helt over stag. Selvfølgelig. For dette er ikke et stivt, kjedelig svensk kongebryllup. Det er en livat , brekkrik, norsk sjefsrølp som gifter seg og bruker 20 mill kr (samme sum som det svenske bryllupet, iflg TV2) med storkjendiser som overgår de kongelige. (Skikongen Bjørn Dæhli er redd han skal begynne å gråte.)  Alkoholen flommet vilt på flyet nedover, melder avisen. Som har satt tre mann på å dekke storhendelsen, En skandale hvis bryllupet blir kjedelig, mener en av dem, avisens utsendte blogger. I svømmebassenget spiller Jahn Teigen og Lage Fosheim. I utgangspunktet er bryllupet totalt mislykket, for Petter Stordalen skal ha forsøkt å holde stedet for vielsen hemmelig. Man er av en eller annen grunn ikke imponert over disse hemmlighetsanstrengelsene. Hovedoppslaget i VG: -Jeg elsker Petter Stordalen, sa brura. Selv rykter om en snikfotograf lager VG stort oppslag på.

Det svenske kongelige bryllupet har ikke en sjans.

Denne landskampen mellom Sverige og Norge kommer til å ende 6-2 i norsk favør. Ifølge VG.

7 thoughts on “Stordalen-Victoria 6-2

  1. Har forlengst gjenskuet «våre nye nordmenn» med formålet om å støtte primært Venstre (muligens ikke Skjei Grade & co) Hverken AP og FrP har forstått dert, men er Venstre klar over hvilke signaler Raja sender ut ved å profomilere saeg på denne3 måten`?

  2. La oss nå slippe den vanlige misunnelsen. Stordalen har skapt arbeidsplasser, betalt skatt og kan bruke pengene sine til hva han vil, uten at noen har noe med det!

  3. Stordalen,s «grønne»-miljøprofil stemmer lite med dette.Ka kan ikke denne personen kaste av svada i folks øyne og ører.Scandinavia er ikke godt nok, nei han bruker heller millioner i Marokko.Og VG henger på.Tenker på de ganger jeg har bodd på hans hotell og all den «grønne, miljøvennlige markedsføringen» han forteller oss om..med den sparer han penger..normal hotell luksus trengs ikke da..penger tjent for Stordalen..penger som nå brukes til vanvittige «stunt» i og utenfor landet.Nei takke meg til Rivelsruds RICA heretter,litt luksus kjempefrokost og der kvalitet settes i høysete.
    Dette ekteskapet varer max 11 månder, tro meg,han vil ikke klare det lenger at en kvinne ser NED på han.

  4. Jeg skulle sett den personen som kritiserer dette, som ikke hadde slått på stortromma selv om de hadde hatt pengene. I mine ører hører jeg bare «hvorfor får han muligheten til å være storkar og ikke jeg.»
    Stordalen er ikke den værste.
    Hadde jeg vært stinn av penger hadde vel ikke jeg spurt folket om jeg fikk lov til noe som dette!!
    Og det hadde vel ikke kritikerne spurt om heller.
    La dem få feire og gi blaffen i hvor, hvordan og hvor mye. Jeg gidder ikke å være misunnelig engang. Jeg har det bra som jeg har det, jeg. En anonym liten ubetydelig lort som ingen paparazzi, media eller folk flest vet hvem er. Tenk så deilig da!

  5. Jeg trodde Stordalen var bekymret for global oppvarming?!

    Så brenner han av noen tonn CO2 på et skarve bryllup.

    Og hva Geldof gjør der, mannen som har gjort moralisme og pekefingring til en karrierevei, aner jeg ikke.

    Men bra for verden er det sikkert.

Legg igjen en kommentar

