iPad – en fullblods Harley Davidson

NRK Beta´s Eirik Solheim vurderer sin iPad etter en måneds bruk. Han vet som regel hva han snakker om:

Så langt sitter jeg med følelsen av at iPad er en stor iPod touch litt på samme måten som en fullblods Harley Davidson er en stor moped. Den lette mopeden tar deg raskt rundt i nabolaget. Noen ganger enklere og bedre enn en stor motorsykkel. Men skal du kjøre langt eller fort velger du uten tvil den store sykkelen.

Han mener at iPad med litt justering kunne erstatte både laptop og til og med stasjonær maskin hjemme for den vanlige forbruker.

Både hjemme og på reise velger jeg nå iPad fremfor andre maskiner når jeg raskt skal oppdatere meg på nettet, sjekke facebook, twitter, mail eller lese gjennom de siste sakene som har tikket inn på RSS. Jeg har også kjøpt et par elektroniske bøker som jeg merker at jeg leser fortere og enklere på iPad enn det jeg hadde trodd da jeg først fikk den. Jeg kommer ikke til å kjøpe en Amazon Kindle i tillegg til iPad.

Dette kalles nok en anbefaling. Jeg har skaffet meg en selv og er ikke uenig.

One thought on “iPad – en fullblods Harley Davidson

Legg igjen en kommentar

