Holmenkollens heslighet

I all forargelsen over Romøren og hans medsammensvorne fortsetter alle tydeligvis å være skjønt enige om at nye Holmenkollen er en arkitektonisk perle, som skal nære våre drømmer i all evighet. Selv lurer jeg på om det er jeg eller andre som har gjennomgått øyeoperasjon hos Dovregubben selv, slik han sier det i «Peer Gynt»:

I venstre øyet jeg risper deg litt, så ser du skjevt; men alt det du ser, tykkes gildt og gjevt.

På dagtid er nye Holmenkollen bare et grelt innhugg i en ellers vakker natur (hvilket annet formål kunne være i nærheten å få tillatelse til å ødelegge Marka på denne måten?), på kveldstid ruver den som et gigantisk juletre over hele byen og gjør det umulig å slippe unna. Jeg ser at jeg er i utakt med flertallet her, men jeg er ikke sikker på at det er jeg som er blitt rispet i øyet.

Dyadebloggens Holmenkollen-reaksjoner om hoppende galskap her.

Legg igjen en kommentar

