Kraftbalanse – endelig i Norge

Noen produkter er mer revolusjonerende enn andre. Nå har jeg fått en e-post  fra Club Intersport med tilbud på Power Balance, eller Kraftbalanse på norsk.

Kraftbalanse, et produkt basert på holografisk teknologi der lydfrekvensen som er programmert inn i hologrammet reagerer positivt med kroppens egen energi og forbedrer balanse, kraft og fleksibilitet.

Forsto du hva det handler om? Det ligger for høyt for meg, Jeg har bare hovedfag i fysikk. Men heldigvis kommer forklaringen i neste punkt.

1. Hva er et hologram, og hvorfor er det brukt?
Hologram er en lagringsmetode, som er laget av materiale som ligner på en CD bunn eller magnetstripen på et kredittkort. Hologrammet ble funnet å være den mest praktiske form for å kunne lagre frekvenser.

Ja, jeg har faktisk kredittkort med hologram, det er det lille metallskinnende feltet hvor jeg kan se et slags bilde når jeg holder det i en bestemt vinkel. Men det er altså frekvenser som er lagret der.

2. Hvilke frekvenser?
De elektromagnetiske frekvensene.

Javel, så det er altså elektromagnetiske lydfrekvenser som ligger på kredittkortet mitt. Interessant. Og jeg som trodde at lyd var mekaniske svingninger og ikke elektromagnetiske. Man lærer så lenge man lever.

 Jeg hopper over de to neste punktene, for i punkt 5 kommer den virkelig vitenskapelige forklaringen:

5. Hvordan fungerer Power Balance?
Nesten alt har en medfødt frekvens. Noen frekvenser reagerer positivt med kroppen, mens andre reagerer negativt. Når hologrammet når kroppens energifelt (innenfor 4-7 cm ifra huden) muliggjør dette en interaksjon mellom den lagrede frekvens i hologrammet og kroppen naturlige medfødte frekvens og i dette sampillet vil kroppens energistrøm forbedres.

Akkurat. Nå forstår jeg. De medfødte elektromagnetiske lydfrekvensene i kroppen min strekker seg altså ut fra kroppen min og vekselvirker med hologrammet som har lagret innprogrammerte frekvenser. Og heldigvis er det slik at alle mennesker har de samme medfødte frekvenser, Så Power Balance passer for alle uansett kjønn og alder.

Siden dette produktet åpenbart er ment å skulle forbedre prestasjonsevnen er det naturlig, i disse OL-tider, å lure på om det kan regnes som doping. Men her kan leverandøren berolige de som måtte være bekymret.

21. Kan du bruke kraftbalansen på konkurranser?
Ja, det kan man. Power Balance tilfører ikke noe, den forsterker kroppens egen frekvens, derfor er Power Balance ikke et kunstig tilskudd.

Men dette høres uansett litt skummelt ut. Vi er jo omgitt med elektronisk utstyr som kanskje kan forstyrres av det kraftfulle hologrammet. Men punkt 22 beroliger.

22. Kan Power Balance påvirke elektronisk utstyr som pulsmålere eller mobiltelefoner?
Nei, kraftbalansen effekt er basert på lyd frekvenser.

Gudskjelov. Aner jeg forresten en Google-oversettelse i setningen ovenfor?

De som fortsatt ikke har skjønt at dette er bare tøys kan slutte å lese her. Andre kan spekulere på om det faktisk finnes noen som biter på dette. Jeg er stygt redd for at det gjør det. Dette er nok et eksempel på useriøse sjarlataner som selger tvilsomme produkter med kvasivitenskapelige argumenter.

3 thoughts on “Kraftbalanse – endelig i Norge

Legg igjen en kommentar

